Wat voor PO-profiel past bij ons team

Bijgewerkt: apr 1

We snappen de kracht van het collectief. En we beseffen dat product owners - ondanks hun centrale rol - niet het leidend voorwerp zijn in een project. Daarom hebben we hard en lang nagedacht over waar we op selecteren. En daarmee zijn we trots op wat ons bindt.

No dickheads allowed.

Dit is de allerbelangrijkste regel bij de All Blacks, het meest succesvolle rugbyteam ter wereld. Deze regelt houdt ego’s buiten de deur, waardoor alles gaat draaien om het team en het succes wat dit team kan behalen. Er zit een heel boeiend verhaal achter, dat kan je hier vinden.

Communicatie

Een containerbegrip, maar onze focus ligt op het heel goed kunnen schakelen tussen het ontwikkelteam, de klant, de gebruiker en alle andere stakeholders binnen en buiten het bedrijf. Dit doen we met een hoog niveau op zakelijke empathie. Ook reporting vinden we belangrijk. Niet omdat Excel een leuk programma is, maar omdat het een belangrijk middel is in het informeren en enthousiasmeren van de stakeholders.

Empathie voor de gebruiker. 

Zonder gebruiker is er geen business case en dus geen project. In alle projecten weten we dondersgoed waar de gebruiker wel of niet op zit te wachten. En bij twijfel gaan we het ze vragen tijdens interviews en demo sessies.

Ownership

Wij staan áltijd AAN als dat moet. No exceptions. Soms worden we voor gek verklaard als we weer naar een uithoek rijden om net dat stapje extra te zetten. Maar die energie straalt af op de stakeholders en wordt gebruikt als brandstof in het project. En gaat er iets niet goed en ligt er een stakeholder van wakker? Dan liggen wij ook wakker. Want wij zijn pas trots als de klant dat ook is.

Happy to help. 

In groepsverband is onze collega behulpzaam en heeft oog voor de medemens. Een product owner stelt zich empathisch en genuanceerd op zodat hij benaderbaar is. We zorgen dat alle stakeholders ‘op de kar blijven zitten’, ook als de weg hobbelig is. Daarbij is “nee” zeggen soms het beste antwoord.

Affiniteit met Tech. 

De toekomst is digitaal en onze collega snapt dat. We zijn geen ontwikkelaars, maar spreken wel hun taal. En we kennen het klappen van de zweep aan de kant van de leveranciers. ‘Ready-to-market trends’ worden overwogen zonder het MVP - minimaal levensvatbaar product - uit het oog te verliezen.

Visie

Onze collega’s hebben een sterke visie op het vakgebied en kunnen door nauw contact met alle stakeholders snel een visie vormen over het product en de markt. Zo wordt de maximale toegevoegde waarde bepaald, voor de korte en lange termijn.

Mocht je nog vragen hebben of meer informatie zoeken. Neem dan contact met ons op en maken wij graag tijd voor je vrij.

Wil je op de hoogte blijven via onze nieuwsbrief?

  • LinkedIn - White Circle